Klantgerichtheid en Klantvriendelijkheid

Training Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Communicatie
De training klantgerichtheid, klantvriendelijkheid en communicatie is een praktijkgerichte training voor iedereen die klantcontact heeft (telefonisch of fysiek) en beter met zijn klanten wil communiceren.

Training klantgerichtheid, klantvriendelijkheid en communicatie
In deze training krijgen deelnemers inzicht in het verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid.
Inzicht in hoe en wanneer je klantgericht en klantvriendelijk bent.
Er worden handvatten aangereikt voor het verbeteren van de klantgerichtheid en klantvriendelijkheid.
Verder wordt gewerkt aan herkenning van klanttypes en communicatiestijlen.

Communicatiestijl van jezelf en van de klant
Deelnemers leren de gedrag-/ en communicatiestijl van zichzelf én van de klant herkennen en leren dit toe te passen.
Hierdoor kan je effectiever met je klanten communiceren.
Wanneer je begrijpt wat de behoefte van de klant is, dan kan je beter inspelen op de klant, zónder jezelf te verliezen.
Blijf je het eigen (bedrijfs)doel in de gaten houden!
Hoe ben je in dit vak terecht gekomen, waarom doe je het, wat is je passie, je doel!
Door toepassing hiervan, vanuit je passie, bereik je als team je doelen:
» hogere omzet uit tevreden klanten, efficiënter en plezierig werken.

Onderwerpen die behandeld worden zijn onder andere:
• Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, wat is dat?, hoe doe je dat?
• De eerste indruk van de klant. Wat wil de klant, hoe kan ik daarop inspelen
• Wat zijn koopsignalen, hoe herken je die?
• Waarnemen versus invullen; luisteren versus horen (Luisteren, Samenvatten, Doorvragen)
• Samenwerken met collega’s, een aanvulling op elkaar
• Communicatiestijl herkennen en toepassen (aan de hand van Roos van Leary)
• Klanttypes leren herkennen en hoe er mee om te gaan (aan de hand van DISC gedragsstijl)
• Omzetkansen leren zien en benutten
• Hoe bereik ik met plezier het beste resultaat
• Is de klant altijd koning?
• Omgaan met ‘lastige’ klanten

Klantgerichtheid, klantvriendelijkheid en communicatie » voor uw bedrijf
● De training klantgerichtheid, klantvriendelijkheid en communicatie is een maatwerktraining aangepast aan uw organisatie, wensen, doelen en mogelijkheden.
● Plaats en invulling: Nader te bepalen aan de hand van uw wensen en doelstellingen
● Voor verdere informatie of een vrijblijvende offerte:
Bel: 06-53615732